Сяргей Пракоф’еў (1891–1953)
– Сюіта “Рамэа і Джульета” для сімфанічнага аркестра
– Кампазіцыя па першай частцы оперы “Вайна і мір” (канцэртна-сцэнічнае выкананне)
Рэжысёр – Ірына Крыкунова
Дзяржаўны акадэмічны сімфанічны аркестр Рэспублікі Беларусь
Галоўны дырыжор – народны артыст Беларусі Аляксандр Анісімаў
удзельнікі Опернай студыі Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі:
Наташа Растова – Марыя Булда, Марыя Мурашка
Андрэй Балконскі – Дзмітрый Лагун
П’ер Бязухаў – Васілій Ліпскі
Ахрасімава – Ірына Крыкунова
Соня – Кацярына Гагідзэ, Кацярына Дударава
Граф Растоў – Канстанцін Батурын
Князь Балконскі – Ілья Пеўзнер
Марыя Балконская – Ксенія Малахвейчук
Дунечка – Аляксандра Папроцкая
Пакаёўка – Елізавета Захватошына
Курагін – Арцём Грышкевіч
Долахаў – Ілья Берднікаў
Рэжысёр – Ірына Крыкунова
Дырыжор – Аляксандр Анісімаў
***
Цыкл вясновых майскіх канцэртаў, які Дзяржаўны акадэмічны сімфанічны аркестр Рэспублікі Беларусь і яго галоўны дырыжор, народны артыст Беларусі Аляксандр Анісімаў пачалі 4 мая праграмай “Час слухаць вясну”, працягваецца канцэртам 18 мая.
Гэты канцэрт прысвечаны двум шэдэўрам Сяргея Пракоф’ева – “Рамэа і Джульета” і “Вайна і мір”.
Прамяністая, асляпляльна-пазітыўная музыка – “Джульета-дзяўчынка”, дуэтных сцэн Рамэа і яго каханай, сцэны ў мястэчку Атрадным, вальс Наташы і Андрэя гучаць поруч з драматычнымі, трагічнымі сцэнамі. Музыка гэтых балета і оперы знаходзіцца на той жа недасягальнай вышыні, што і трагедыя Шэкспіра, і раман-эпапея Талстога.
Сюіта С.Пракоф’ева “Рамэа і Джульета” даўно ўваходзіць у рэпертуар сімфанічнага аркестра і карыстаецца велізарнай папулярнасцю і каханнем публікі. А вось сцэны з оперы “Вайна і мір” у філармоніі прагучаць упершыню. І калі ўспомніць, што ў Вялікім тэатры Беларусі гэта опера апошні раз гучала ў 1993 годзе, то зразумела падвышаная цікавасць да гэтай філарманічнай праграмы.
Адменны каларыт гэтаму праекту (рэжысёр канцэртна-сцэнічнага выканання – Ірына Крыкунова) надае ўдзел спевакоў-акцёраў – аднагодкаў герояў рамана, оперы. Цяжка перадаць захапленне, з якім працуюць студэнты-вакалісты над вобразамі Наташы, Андрэя, П’ера, Соні, Мар’і. Дырыжор-пастаноўшчык Аляксандр Анісімаў уключыў у кампазіцыю інструментальныя інтэрлюдыі і сімфанічны фінал з музыкай С.Пракоф’ева.
Неацэнную дапамогу ў рэалізацыі праграмы зрабіла пастаноўчая частка Нацыянальнага акадэмічнага драматычнага тэатра імя М.Горкага, мастацкі кіраўнік – Сяргей Кавальчык.